Viikolla 2

Hei!

Vuosi 2019 on käynnistynyt. Itse saan iloita esimerkiksi siitä, että pääsen palvelemaan kotiseurakuntaa nyt elokuulle asti pastorin tittelillä. Päävastuullani on seurakunnan lapsi – ja varkkityö, ja uuden tavoittavan työn aloittaminen.

Japanissa tämä vuosi on villisian vuosi. Mutta nyt ollaan Espoossa. Täällä ei villisikoja näy, sitikaneja enemmänkin. Millainen vuosi tästä on tulossa? Miten katsoa tätä vuotta tässä paikassa mihin Jumalan on meidät nyt asettanut?

Luukas 19 kertoo, kuinka Jeesus reagoi lähtiessään Jerikosta Jerusalemiin.

Kun Jeesus tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, hän puhkesi itkuun sen tähden ja sanoi: ”Kunpa sinäkin tänä päivänä ymmärtäisit, missä turvasi on! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi kätketty.”Luukas 19: 41-42.

Jeesus näki Jerusalemin, ja se liikutti häntä. Meidän pitää myös tehdä samoin, tulla lähemmäksi Espoota ja espoolaisia ja antaa sen mitä Jumala meille näyttää koskettaa sydämiämme.

Jeesus puhui ja rukoili, että Jerusalem ymmärtäisi missä todellinen turva on. Ensi viikolla on rukous- ja paastoviikko. Me Jeesuksen tavoin voimme rukoilla ja julistaa Espoolle missä oikea turva on. Ei rahassa, asemassa, tutkinnoissa. Kestävä turva on vain Jumalassa.

Jeesus ei vaan itkenyt ja voivotellut, vaan meni Jerusalemiin rohkeasti julistamaan ja evankeliumia sanoin ja teoin. Tänä vuonna uskon, että Jumalalla on meille seurakuntana uusia aluevaltauksia valmistettuna. Mennään rohkeasti eteenpäin siinä, mihin Jumala avaa mahdollisuuksia tänä vuonna!

 

Siunaten,

Taneli Sinivirta
Pastori



X