Viikkokirje / vko 13

Tänä aikana, jolloin tuntuu, että varsinkin sosiaalisessa mediassa pyritään huutamaan toinen toistaan kovempaa ja saada oma viestinsä kuuluviin, tulisi meidän kristittyjen muistaa yksi tärkeä taito, nimittäin kuunteleminen. Paavali kirjoittaa, ”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta”. Room. 10:17. Paavali käyttää sanaa hypakoḗ , joka tarkoittaa kuulemista, mutta myös kuulemiseen suostumista. Tässä oli kyse ”kuulijoista”, jotka kaikki eivät suostuneet kuuntelemaan ja noudattamaan sitä, minkä olivat kuulleet ja näin eivät myöskään tulleet tuntemaan pelastusta ja löytäneet uskoa. Mutta tämä on myös tärkeä muistustus meille kristityille. Meidän tulee muistaa pysyä siinä valmiudessa, että olemme suostuvaisia kuuntelemaan. Uskon, että Jumala haluaa puhua meille jokaiselle tänäkin päivänä, mutta kysymys varmasti tämän informaatiotulvan keskellä on, olemmeko valmiita pysähtymään ja oikeasti kuuntelemaan. Haluan kannustaa meitä jokaista tekemään valinta olla Jumalan kuulolla.  Annetaan Jumalan puhua meille niiden kanavien kautta, jotka Hän näkee parhaaksi.

Meidän seurakunta on mukana yhdessä WEC lähetysjärjestön kanssa järjestämässä yhteiskristillistä Operation World -rukoustapahtumaa lauantaiksi 13.4! Kun itse asuin Englannissa aikoinaan ymmärsin, että puhujavieraana oleva Jason Mandryk on arvostettu ja pidetty henkilö maailmalla. Joten varmasti hieno tapahtuma tulossa, jota hyvä muistaa rukouksin ja mainostaa eteenpäin. Puhujat ovat mukana myös perjantaina nuortenillassa, joka kyseisellä kerralla suunnattu nuorille ja myös nuorille aikuisille!

Siunausta viikkoon jokaiselle!

Jarkko Pylvänäinen
nuorisopastori




X